Projekt w liczbach

Od 1 października 2008 roku w projekcie „Edukacja przedszkolna szansą na lepszy start szkolny”, w 11 przedszkolach, uczestniczy 555 przedszkolaków. Stanowi to 75% wszystkich dzieci będących wychowankami cieszyńskich przedszkoli publicznych. Zajęcia prowadzone są przez 49 osób, zarówno nauczycieli wychowania przedszkolnego jak również specjalistów z takich dziedzin jak: logopedia, gimnastyka korekcyjna, język angielski. Liczba uczestników wszystkich zajęć to 1151, z czego wynika, iż statystycznie jeden uczestnik projektu bierze udział przynajmniej w 2 rodzajach zajęć. Faktycznie natomiast są dzieci, które uczestniczą tylko w jednym zajęciu, a są takie, które biorą udział w dwóch, trzech, a nawet czterech różnych zajęciach. Najwięcej dzieci, bo aż 260, bierze udział w zajęciach muzycznych. Na drugim miejscu pod względem dotychczasowej liczby uczestników jest język angielski, w nauce którego uczestniczy 253 dzieci, a na trzecim zajęcia plastyczne obejmujące grupę 189 przedszkolaków. Na zajęcia z gimnastyki korekcyjnej uczęszcza 172 dzieci, na zajęcia logopedyczne – 136, na zajęcia teatralne – 81, na informatykę – 46, a w zajęciach dla dzieci leworęcznych uczestniczy 14 przedszkolaków. Nieco inna kolejność pojawia się kiedy punktem odniesienia jest średnia ilość godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna w przedszkolu = 30 minut) zrealizowanych w ramach poszczególnych zajęć, w okresie 5 pierwszych miesięcy trwania projektu. Najwięcej, 137 godzin miesięcznie poświęcanych jest na naukę języka angielskiego, nieco mniej – 119 zabiera praca logopedów z dziećmi, a na trzecim miejscu jest muzyka, na którą miesięcznie przeznacza się 98 godzin. Zajęcia plastyczne realizowane są w wymiarze 81 godzin miesięcznie, gimnastyka korekcyjna zabiera 71 godzin, informatyka – 27 godzin, zajęcia teatralne – 20 godzin, a zajęcia dla dzieci leworęcznych – 8 godzin miesięcznie.

Dagmara Górniak
Koordynator projektu