Co sądzi Pan/Pani o poszerzeniu oferty edukacyjnej przedszkoli poprzez prowadzenie dodatkowych zajęć w ramach projektu „Edukacja Przedszkolna szansą na lepszy start szkolny”.

Poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkoli to niewątpliwie szansa na równy rozwój dzieci, bez podziału na możliwości i zasobność portfela rodziców i opiekunów.
Maria Mleczko-Hołowczak, mama 5-letniego Szymona

Jest to bardzo cenna inicjatywa, pozwalająca zapewnić dzieciom: bardziej wszechstronny rozwój, kształtowanie zainteresowań, korektę wymowy, postawy.

Przedszkole odgrywa bardzo dużą rolę w przygotowaniu dziecka do szkoły, wszystkie dodatkowe zajęcia, które zapewnił projekt wpływają na wszechstronny rozwój dziecka, są na pewno bardzo potrzebne.

Poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkoli o dodatkowe zajęcia daje dziecku możliwość rozwoju zarówno w sferze intelektualnej, jak i społeczno-emocjonalnej.

Wprowadzenie dodatkowych zajęć do przedszkoli było trafnym pomysłem, gdyż dzieci dużo skorzystały na tych zajęciach. Rozwój dziecka poprzez zajęcia plastyczne, teatralne oraz muzyczne dał im możliwość wyboru swoich zainteresowań, które mogą dalej rozwijać w dalszej edukacji szkolnej.
Danuta Pietrzak, mama 7-letniej Natalii

Jest to bardzo dobry pomysł. Dzieci mogą zapoznać się ze środowiskiem naturalnym i formami jego wpływu na ich życie teraz i w przyszłości, i poznały co należy robić aby dbać o lepsze jutro.

Bardzo dobry projekt. Jestem pewna, że nasze pociechy będą miały lepszy start szkolny – jak zapewnia hasło przewodnie projektu.

Dodatkowe zajęcia dla dzieci w ramach projektu to słuszne działanie, które niewątpliwie wpływa pozytywnie na rozwój dzieci i pomaga im lepiej przygotować się do szkoły.

Sadzę, że wprowadzenie dodatkowych zajęć, czyli poszerzenie oferty edukacyjnej, jest dobrym pomysłem na lepszy start szkolny naszych dzieci i ich dalszą przyszłość.

Wejście cieszyńskich przedszkoli w projekt było świetnym pomysłem. Dzięki temu dzieci mogą odkrywać lub poszerzać/rozwijać swoje zainteresowania. We współczesnym społeczeństwie człowiek musi być elastyczny, łatwo się przekwalifikowywać. Szeroka oferta edukacyjna naszych przedszkoli pozwala młodym obywatelom poznawać różne aspekty swojej osobowości, a dzięki temu dziecko odkrywa swoje mocne strony, co pozwala mu podnosić jego samoocenę i łatwiej dostosowywać się do zmian, co bardzo przyda mu się w przyszłości.

Jestem bardzo zadowolona z dodatkowych zajęć, pozwalających dziecku rozwijać swoje umiejętności.

Jest to bardzo dobra rzecz. Dzieci mają lepszy start w szkole, ponieważ są już trochę obeznane z nauką jaka ich czeka w szkole. Jestem zadowolona z tych zajęć i bez zastanowienia udzieliłam zgody na uczestniczenie mojego syna w tych zajęciach.
Renata Brachaczek, mama 6-letniego Szymona

Zajęcia te dawać będą więcej możliwości w kształceniu dzieci. Mam nadzieję, że kiedy opuszczą bramy przedszkola, będą mogły się spokojnie odnaleźć w życiu szkolnym, które je czeka, a także w życiu codziennym, z którym spotykają się na co dzień.

Dziecko od najmłodszych lat powinno się uczyć poznawać i zdobywać wiedzę, poszerzać swoje zainteresowania. Zajęcia takie jak: plastyczne, muzyczne, teatralne moim daniem są dziecku potrzebne.

Uważam za dobrą sprawę, dziecko chętnie uczestniczy w tych zajęciach, chłonie wiedze, jest zaangażowane, myślę, że jest to lepszy start dziecka do przyszłej edukacji szkolnej.

Bardzo fajny pomysł, dodatkowym atutem jest to, że zajęcia są bezpłatne.

Syn bardzo chętnie chodzi na zajęcia, jest aktywny i chętnie pogłębia wiedzę. Sądzę, że te zajęcia to łatwiejszy start małego człowieka do edukacji szkolnej.

Mylę, że im bardziej dzieci mają zróżnicowane zajęcia, tym bardziej w różnych dziedzinach mogą się rozwijać. Wykazują swoje zdolności i zainteresowania. Uważam, że dzieci chodzące do przedszkola, uczą się czynnego uczestnictwa w zajęciach co wpływa na późniejszą naukę szkolną.

Jest to doskonały pomysł. Daje możliwość uczestniczenia naszego dziecka w zajęciach dodatkowych, na które nie muszę dodatkowo wydawać pieniędzy. Jestem jak najbardziej za!
Agata Sowa, mama 6-letniej Michaliny

Bardzo spodobał mi się ten projekt. Córka od razu wyraziła chęć uczestnictwa w wybranych przez siebie zajęciach. Chętnie na nie chodziła, była ciekawa następnych spotkań.

Uważam, iż pomysł jest bardzo dobry, dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach i z wielkim entuzjazmem wykonują prace. Kontakt z dziećmi z innych grup powoduje, iż dzieci są bardziej śmiałe i zgrane

Bardzo pozytywnie oceniam projekt. Na pewno daje on dzieciom większą pewność siebie, podnosi samoocenę, rozszerza horyzonty wiedzy u małego dziecka, zagospodarowuje wolny czas, angażuje dzieci do twórczego myślenia i działania.

Dobry pomysł, co roku powinny być organizowane taki zajęcia.

Bardzo dobry projekt, który pozwala dzieciom korzystać z zajęć, często niedostępnych w ramach dotychczasowych zajęć dodatkowych w przedszkolach, szczególnie jeśli chodzi o zajęcia korekcyjne (gimnastyka, logopedia, lateralizacja). Uważam, ze od nowego roku szkolnego kontynuacja tego projektu będzie jeszcze bardziej potrzebna ze względu na ograniczona możliwość organizowania różnych zajęć dodatkowych z powodu wprowadzenia „nieżyciowych” przepisów.”

Zajęcia dodatkowe prowadzone w przedszkolach w ramach tego projektu są bardzo potrzebne i w pełni wykorzystane przez dzieci. Zajęcia odbywają się często, nie trzeba czekać na ich termin w poradniach. Dzieci chętnie w nich uczestniczą gdyż prowadzone są w przedszkolach gdzie dzieci czują się dobrze, jak u siebie.

Uważam, że dodatkowe zajęcia prowadzone w ramach ww. projektu są bardzo potrzebne. Pozwalają na kontakt z wyspecjalizowanymi pedagogami w zależności od potrzeb dziecka. Ułatwiają dzieciom pracę nad sobą w warunkach przyjaznych i niestresujących, w formie zabawy. Rodzice maja szansę na wczesną konsultację indywidualnych postępów dziecka z pedagogiem, która pomaga lepiej zrozumieć potrzeby dziecka i pracować nad indywidualnym problemem.

Sądzę, iż na chwilę obecną zajęć edukacyjnych jest wystarczająca ilość. Mimo, iż przedszkole ma przygotować nasze pociechy do szkoły, nie można odebrać im tych jedynych lat beztroski.

W 100% jestem za poszerzeniem oferty edukacyjnej. Jest to fantastyczne wypełnienie dziecku wolnego czasu, połączone z przyjemnością i nauką.
Grażyna Żurek, babcia 6-letniego Dominika

Na pewno jest to inicjatywa godna uwagi. Stwarza dzieciom możliwość bezstresowej poprawy wad wrodzonych, możliwość nauki języków obcych.

Takie dodatkowe zajęcia są bardzo przydatne ponieważ pomagają dziecku lepiej przygotować się do edukacji szkolnej.

Z reguły każde poszerzenie oferty, tym bardziej edukacyjnej jest krokiem we właściwą stronę. Oferta tym bardziej trafna że dotyczy dzieci przedszkolnych. W moim pojęciu mankamentem jest to, że zajęcia te z reguły mają miejsce pod koniec zajęć normatywnych w przedszkolu lub całkiem po ich zakończeniu – popołudniu. Sądzę, ze w związku z tym, możliwości przyswajania wiedzy, nabywanie pewnych umiejętności z części tych zajęć jest mała, a to ze względu na zmęczenie pobytem i standartowymi zajęciami przedszkolnymi. Myślę też, że w przypadku zajęć językowych powinien je prowadzić nauczyciel o większych kwalifikacjach i doświadczeniu.

Pomysł i realizacja takich zajęć jest jak najbardziej potrzebna i trafiona. Nie każdego rodzica stać na opłacenie takich zajęć dlatego też uważam, że daje to wiele możliwości.

Jest to bardzo dobry pomysł pozwalający dzieciom na poszerzenie swoich zainteresowań.

Pomysł i wykorzystanie funduszy z Unii Europejskiej bardzo dobre. Dzieci dodatkowo mogły kształcić swoje pierwsze zainteresowania. Oferta dość szeroka. Dziecko chciało brać udział we wszystkich zajęciach.

Bardzo dobra oferta. Jestem bardzo zadowolona.

Jest to bardzo dobry pomysł gdyż dziecko poszerza swoje zdolności i może zdobywać inne wiadomości. Powinno być więcej takich ofert dla dzieci.
Małgorzata Kucor, mama 5-letniego Mikołaja

Zdecydowanie polepszyło to poziom nauczania, umożliwiło większej niż wcześniej liczbie dzieci dostęp do różnorodnych form rozwoju jak: zajęcia z języka angielskiego, plastyka, nauka gry na instrumentach. Bardzo ważne są zajęcia z logopedą czy gimnastyka korekcyjna.
Gabriela Staszkiewicz, mama 6-letniej Agatki

Oferta bardzo dobra. Dzieci dodatkowo mogą uczestniczyć w różnych zajęciach dostosowanych do ich wieku i możliwości. A najważniejsze, że nie muszę jeździć z dzieckiem dodatkowo na inne zajęcia i płacić za nie.

Uważam, że wszystkie dzieci powinny mieć dostęp o dodatkowych zajęć, a organizacja takich zajęć z funduszy europejskich daje tę możliwość.

Uważam, ze wprowadzenie dodatkowych zajęć dla dzieci jest świetnym pomysłem. Dzięki takim zajęciom dzieci doskonalą swoje umiejętności, zdobywają wiedzę, poszerzają horyzonty.

Bardzo dobra rzecz.

Jest to bardzo dobre, ponieważ dzieci mają możliwość rozszerzenia swoich umiejętności.

Z pewnością są same plusy dodatkowych zajęć dla dzieci w ramach projektu. Zajęcia teatralne rozwijają wyobraźnię i kreatywność oraz pomagają dziecku stać się bardziej aktywnym i odważnym. Uczą współpracy z rówieśnikami. Natomiast zajęcia z języka angielskiego dają dobre podstawy do nauki języka obcego w szkole, dziecko jest osłuchane z obcym językiem.

Uważam, że każde dodatkowe zajęcia w przedszkolu oddziałują pozytywnie na przedszkolaka, mają wpływ na rozwój dziecka, pomagają rozwijać zainteresowania i pasje dziecka. Pomagają dziecku w wyborach jakich dokonuje. Wspomagają rozwój i rozwijają wszechstronne uzdolnienia dziecka

Jak najbardziej popieram tego typu przedsięwzięcia.
Olga Białoń, mama 6-letniego Dawida

Bardzo dobry pomysł.

Uważam, że poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkoli poprzez wprowadzenie dodatkowych zajęć w ramach projektu będzie miało ogromny wpływ na rozwój dziecka. Zdobędzie ono nowe zdolności ruchowe manualne, rozwinie się psychicznie. Poprzez zabawę zdobędzie zdolności, które wpłyną na lepszy start w szkole, będzie się mogło pochwalić tym co potrafi. Ułatwi mu to przyswojenie nowego otoczenia, jak również lepszy start.

Myślę, że takie zajęcia są potrzebne w przedszkolach

Osobiście jestem bardzo zadowolona z wprowadzenia do przedszkoli dodatkowych zajęć dla dzieci. Jest to bezpłatne, uczą się w swojej grupie, a poza tym oszczędzamy czas na inne gry i zabawy. Mogę im poświęcić więcej uwagi.

Bardzo dobry pomysł, tym bardziej że są bezpłatne.

To bardzo dobry pomysł, dzieci mogą rozwijać się w dodatkowych dziedzinach życia, a nie wszystkie miałyby taka możliwość bez tego projektu.

Dokonały pomysł. Wszystkie grupy tematyczne są przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Zajęcia artystyczne, rozwijanie umiejętności manualnych, zajęcia plastyczne, muzyczne jak również poszerzenie wiedzy w zakresie języka angielskiego i informatyki, na pewno pomogą dziecku lepiej odnaleźć się w środowisku szkolnym. Osobiście żałuję, ze tak późno, ponieważ nasza córka Nina właśnie kończy „zerówkę”.
Tomasz Czaja, tata 5 – letniej Niny

Poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkoli poprzez wprowadzenie dodatkowych zajęć dla dzieci w ramach projektu „Edukacja przedszkolna szansą na lepszy start szkolny” pozwala dzieciom na zapoznanie się ze słownictwem obcego języka, a także poznanie pojęć geograficznych.

Uważam że jest to dobry pomysł. Dzieciom na pewno to pomoże, a rodzice nie mają tyle czasu i wiedzy żeby dziecko tyle nauczyć i tak dobrze przygotować do szkoły jak nauczyciel.

Ta oferta edukacyjna jest niezbędna dla dzieci. Dzieci przez dodatkowe zajęcia są lepiej przygotowane do szkoły. Mogą skorzystać dzieci, których rodziców finansowo nie stać na opłacenie zajęć.

Dobry pomysł na rozwijanie umiejętności. Uważam że powinno być jeszcze więcej możliwości

Jestem z tej formy poszerzenia edukacji przedszkolnej zadowolona. Moja córa po przyjściu z przedszkola do domu niezbyt chętnie zajmuje się dodatkowymi zajęcia, a w ten sposób nie odczuwa dłużej spędzonego czasu w przedszkolu, a poza tym my rodzice nie jesteśmy w stanie wymyślać takich wspaniałych i dobrze zorganizowanych zajęć jak panie z przedszkola.

Bardzo dobra oferta pod względem finansowym. Nie wszyscy rodzice mogli korzystać z płatnych zajęć. Na lepszy start mają szansę wszystkie dzieci.

Myślę że jest to świetny pomysł, który pozwala na to, aby wszystkie dzieci przedszkolne, niezależnie od sytuacji finansowej mogły brać udział w proponowanych przez przedszkole zajęciach dodatkowych. Jestem osobiście bardzo zadowolona z prowadzonych zajęć i ich formy.
Joanna Ryłko, mama 5-letniej Pauliny

Myślę, że poszerzenie oferty jest zgodne z duchem czasu, a poza tym sprawia, ze można wykorzystać ogromny potencjał, energię dzieci. Ich wiek to najlepszy czas aby się uczyć bawiąc, to także dobry czas by korygować błędy, wyrównywać ich szanse.

Sądzę, że każde dodatkowe zajęcia pozwalają rozwijać się dziecku i są pozytywne.
Jak najbardziej popieram tego typu przedsięwzięcia.

Dziecko jest lepiej przygotowane do szkoły, koryguje się błędy.

Bardzo korzystne dla ogólnego rozwoju dziecka, jak również jego zainteresowań, talentów. Takie poszerzenie daje możliwości uczestnictwa dziecka w różnych dziedzinach: muzyka, teatr, logopedia, język angielski w połączeniu z francuskim. Daje możliwości poznania swojej rodzinnej kultury jak i innych kultur, daje radość dziecku, rozwija różne talenty i wspomaga dzieci słabsze.

Uważam iż oferta edukacyjna przedszkoli jest bardzo ciekawa. Zajęcia wpływają na rozwój dzieci, nie tylko intelektualny, ale również manualny.

Uważam, że prowadzenie dodatkowych zajęć dla przedszkolaków było bardzo dobrym pomysłem, zajęcia te pomagają rozwijać talenty dzieci.

Jestem bardzo szczęśliwa, ze moja córka mogła uczestniczyć w dodatkowych zajęciach przedszkolnych. Mam nadzieję, że ten program będzie kontynuowany, gdyż wchodząca nowa podstawa programowa nie zapewni moim dzieciom wszechstronnego rozwoju.
Łucja Fornal, mama 7-letniej Karoliny

Rozwój zdolności plastycznych, aktorskich oraz językowych, korygowanie wad postawy u dzieci, nauka przez zabawę, chętne uczestnictwo dzieci, świadczy o potrzebie prowadzenia takich zajęć oraz ich kontynuacji w następnych latach
Anna i Tomasz Hankus, rodzice 7-letniej Marysi i 5-letniego Marka

Wprowadzone oferty edukacyjne umożliwiają dzieciom poszerzenie ich umiejętności i odkrywają przed nimi nowe horyzonty

Bardzo dobry pomysł.

Pomysł uważam za bardzo dobry, dodatkowych zajęć dla dzieci nigdy za wiele.

Dobry pomysł, który zbliża dzieci do różnych form sztuki, rozwija różne sfery, zacieśnia więzy między dziećmi.

Jest to bardzo ciekawa i wartościowa inicjatywa, dzięki której wspomagany jest rozwój emocjonalny i artystyczny dziecka, co uważam za szczególnie ważne w procesie wychowawczym. Bardzo się cieszę, że moje dziecko ma okazję uczestniczyć w tego typu zajęciach i jestem świadoma, iż jest to wspaniały wkład w przyszłą edukację.

Tego typu zabawy edukacyjne zapewnią dzieciom wiele radości, doskonale przystosują do nauki w szkole – dadzą lepszy start w pierwszej klasie.

Uważam, że to rodzice powinni zadbać o lepszy start dziecka w szkole i nie tylko.

Uważam, że jest to dobry pomysł, poszerza możliwości rozwojowe dziecka. Jest duży wybór zajęć.

Dobre uzupełnienie zajęć przedszkolnych, wspaniała pomoc rodzicom biedniejszym, których nie stać na opłacanie swoim dzieciom dodatkowych zajęć.

Zajęcia te dają szansę na uczestnictwo dzieci, których rodziców nie stać na opłacanie dodatkowych zajęć np. w Domu Narodowym itp. Ogólnie są dobra podstawą do wyrównanie poziomu edukacyjnego.

Dodatkowe zajęcia są bardzo potrzebne, umożliwiają jednakowy start w szkole, zarówno dzieciom żyjących dostatnio, jak i z ubogich rodzin. Praca w małych grupach pozwala na bardziej indywidualne podejście do dziecka. Niestety zajęcia odbywają się zbyt późno, po 15:00, przedszkolaki są już bardzo zmęczone i trudno im się skupić na nauce i ćwiczeniach. Niektóre dzieci przebywają w przedszkolu od 8:00 do 17:00. Późne popołudnia nie są odpowiednim czasem na naukę.

Sądzę, że to strzał w dziesiątkę. Jedynym minusem jest to, że odbywają się (jak dla tak małych dzieci) trochę późno, gdy dziecko jest już zmęczone. Gdyby to wprowadzić między zajęcia dzieci więcej by z tego skorzystały, a tak to jestem za zajęciami.

Dodatkowe zajęcia dla dzieci w przedszkolu to strzał w dziesiątkę, bo przecież nie wszystkie dzieci maja możliwość korzystania z dodatkowych zajęć.

Dodatkowe zajęcia owszem, ale trochę późna pora. Za bogata oferta – trudny wybór. Dobrze prowadzone zawsze dają lepszy start, większe możliwości.

Każde dodatkowe zajęcia dla dzieci mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka.

Oferta ta jest bardzo bogata i trudno było wybrać zajęcia, w których moje dziecko miało uczestniczyć, choćby dlatego, że większość była prowadzona w tym samym czasie. Sądzę, że systematyczne uczęszczanie na dodatkowe zajęcia umożliwia lepszy start szkolny. Oby tylko ta oferta nie była jednorazowa.

Nie wiem na ile jest szansą na lepszy start szkolny, ale na pewno jest dobrym wzbogaceniem czasu spędzonego przez dziecko w przedszkolu. Ubolewam niestety nad czasem prowadzonych zajęć. Niestety wszystkie odbywają się po godzinie 15:00, a jako matka chciałabym spędzić popołudnie z dzieckiem.

Oferta zajęć proponowana przez przedszkole była bardzo bogata, dziecko mogło wybrać zajęcia, które go interesowały (zajęcia plastyczne, informatyczne, język angielski), jak również mogło uczęszczać na zajęcia z gimnastyki korekcyjnej. Jedynym minusem jest późna pora – zajęcia odbywały się po godz. 15:00

Uważam iż jest to fantastyczny pomysł, aby wszystkie dzieci miały równe szanse w starcie szkolnym. Zajęcia te poszerzają ich wyobraźnię, horyzonty, integrują.

Projekt „Edukacja przedszkolna szansą na lepszy start szkolny” uważam, że jest niezbędny dla poszerzenia oferty edukacyjnej małego człowieka, także mojego wnuka. Myślę, że takie zajęcia wykraczające poza standardowe ramy programowe przedszkola, są ważnym uzupełnieniem zajęć realizowanych w przedszkolu. Nigdy nie jest za dużo zajęć rozwijających umiejętności praktyczne (malowanie, wycinanie, kolorowanie, klejenie itp.) Ważne jest wykonywanie przez dzieci prac praktycznych na podstawie opowiadań Pani prowadzącej zajęcia np. o zmianach zachodzących w przyrodzie, o nadchodzących świętach, wykonywanie prac na podstawie dobranych utworów muzycznych dla dzieci. Tego typu zajęcia poszerzają horyzonty myślowe maluszków. Jeżeli dodamy do tego profesjonalizm, fachowość, wielkie serce Pań prowadzących zajęcia, cierpliwość, pomysłowość w wymyślaniu tematów zajęć to takie zajęcia mają głęboki sens. Uważam nawet, że są niezbędne. Ww. zajęcia powinny być powszechne, dostępne dla większej rzeszy przedszkolaków, ale nie tylko przedszkolaków, także dla dzieci, które nie uczęszczają do przedszkola.
Andrzej Paruzel, dziadek 3-letniego Kajetana