Informacja o realizacji projektu - stan na dzień 30.04.2009r.

23 maja 2009 r.


W zajęciach bierze udział łącznie 1 170 przedszkolaków, w tym 532 w zajęciach artystycznych kształtujących sprawność manualną, ruchową i wrażliwość muzyczną, 302 dzieci w zajęciach kompetencyjnych oraz 336 w zajęciach korygujących wady rozwojowe dzieci.

ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE KSZTAŁTUJĄCE SPRAWNOŚĆ MANUALNĄ, RUCHOWĄ I WRAŻLIWOŚĆ MUZYCZNĄ odbywają się w 9 przedszkolach: zajęcia plastyczne w 8, zajęcia muzyczne w 7 i zajęcia teatralne w 4 placówkach. Zajęcia artystyczne prowadzone są łącznie przez 26 nauczycieli. W miesiącu kwietniu w ramach zajęć plastycznych zrealizowanych zostało 90 godzin dydaktycznych, zajęć muzycznych – 111, a zajęć teatralnych – 27 godzin.

ZAJĘCIA KOMPETENCYJNE odbywają się w 8 przedszkolach: zajęcia z języka angielskiego w 7, a zajęcia z informatyki w 3 placówkach. Zajęcia prowadzone są łącznie przez 10 nauczycieli. Ilość zrealizowanych godzin w miesiącu kwietniu wynosiła dla zająć z języka angielskiego – 145, dla informatyki – 30.

ZAJĘCIA KORYGUJĄCE WADY ROZWOJOWE DZIECI odbywają się we wszystkich przedszkolach objętych projektem. Zajęcia logopedyczne realizowane są w 10 placówkach, gimnastyka korekcyjna w 9, a zajęcia dla dzieci leworęcznych w 2 przedszkolach. Do realizacji zadania zostało zatrudnionych 6 logopedów, 7 nauczycieli gimnastyki korekcyjnej oraz 2 prowadzących zajęcia dla dzieci leworęcznych. Łącznie w miesiącu kwietniu zrealizowanych zostało 230 godzin dydaktycznych w tym 135 godzin zajęć logopedycznych, 84 – gimnastyka korekcyjna oraz 9 godzin zajęć skierowanych dla dzieci leworęcznych.