Informacja o realizacji projektu - stan na dzień 30.11.2009r.

23 grudnia 2009 r.


ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE KSZTAŁTUJĄCE SPRAWNOŚĆ MANUALNĄ, RUCHOWĄ I WRAŻLIWOŚĆ MUZYCZNĄ. W ramach tego zadania prowadzone są zajęcia plastyczne, muzyczne i teatralne. Łącznie w miesiącu listopadzie zostało zrealizowanych 208 godzin dydaktycznych z zaplanowanych 211. W zajęciach plastycznych bierze udział 198 przedszkolaków, w tym 7 dzieci niepełnosprawnych. Zajęcia prowadzone są w 8 przedszkolach, przez 12 nauczycieli. W zajęciach muzycznych, realizowanych w 7 przedszkolach, bierze udział 258 dzieci, w tym 6 niepełnosprawnych. W zajęciach teatralnych bierze udział 78 dzieci z czterech przedszkoli, w tym troje dzieci niepełnosprawnych. Do realizacji zajęć zostało zatrudnionych sześciu nauczycieli.

ZAJĘCIA KOMPETENCYJNE obejmują język angielski i informatykę. W ramach tego zadania w listopadzie zostało zrealizowanych 184 godziny dydaktyczne. W zajęciach z języka angielskiego uczestniczy 253 przedszkolaków, w tym 6 niepełnosprawnych. W prowadzenie zajęć zaangażowanych jest 6 nauczycieli. Zajęcia odbywają się w siedmiu przedszkolach. Zajęcia z informatyki prowadzone są w 3 przedszkolach. W zajęciach bierze udział 38 dzieci, w tym 4 niepełnosprawnych. Na potrzebę realizacji tego zadania zatrudnione zostały 4 osoby.

ZAJĘCIA KORYGUJĄCE WADY ROZWOJOWE DZIECI. W ramach zadania realizowane są zajęcia logopedyczne, gimnastyka korekcyjna oraz zajęcia dla dzieci leworęcznych. Zajęcia logopedyczne realizowane są aż w 10 przedszkolach. Uczestniczy w nich 137 przedszkolaków, prowadzone są przez 6 zatrudnionych na umowę zlecenie specjalistów. Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej prowadzone są w 8 przedszkolach przez 7 specjalistów. Na zajęcia uczęszcza 175 dzieci, w tym 7 niepełnosprawnych. W zajęciach skierowanych dla dzieci leworęcznych uczestniczy 14 osób. Zajęcia odbywają się w 2 przedszkolach. W ramach tego zadania zrealizowanych zostało 198 godzin dydaktycznych, z zaplanowanych 222.