Informacja o realizacji projektu - stan na dzień 31.01.2009r.

18 lutego 2009 r.


Z zajęć realizowanych w ramach projektu „Edukacja przedszkolna szansą na lepszy start szkolny” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Fundu-szu Społecznego największym zainteresowaniem cieszą się zajęcia artystyczne kształtujące sprawność manualną, ruchową i wrażliwość muzyczną – zajęcia muzyczne. Bierze w nich udział 260 dzieci, w tym 10 niepełnosprawnych. Zajęcia te odbywają się w 7 przedszkolach, prowadzone są przez 10 nauczycieli.


Zajęcia kompetencyjne z języka angielskiego cieszą się równie dużym zaintereso-waniem, uczęszcza na nie 253 przedszkolaków. W ramach tych zajęć zostało zaplanowanych i jest realizowanych najwięcej godzin dydaktycznych. W miesiącu styczniu - 140 godzin dy-daktycznych z zaplanowanych 143. Zajęcia odbywają się w 7 przedszkolach.


Zajęcia plastyczne, realizowane w ramach zadania nr 1 odbywają się w 8 przed-szkolach, do prowadzenia zajęć zatrudnionych zostało najwięcej nauczycielki – 12. W zaję-ciach bierze udział 189 przedszkolaków, w tym 6 dzieci niepełnosprawnych. W miesiącu styczniu zrealizowanych zostało 86 godzin dydaktycznych.


Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej realizowane są w 9 przedszkolach. W zajęciach uczestniczą 172 osoby, w tym 6 dzieci niepełnosprawnych. Do realizacji zajęć zatrudnionych zostało 8 specjalistów.


Zajęcia logopedyczne prowadzone są aż w 10 przedszkolach – uczestniczy w nich 136 przedszkolaków. Zajęcia prowadzone są przez 6 logopedów, którzy łącznie zrealizowali w miesiącu styczniu 120 godzin dydaktycznych.

Na zajęcia teatralne uczęszcza 81 dzieci, w tym 3 niepełnosprawnych. Do realizacji zajęć zostało zatrudnionych 6 nauczycieli. W styczniu zrealizowanych zostało 21 godzin dy-daktycznych, z zaplanowanych 22.


Zajęcia kompetencyjne z informatyki odbywają się w 3 cieszyńskich przedszkolach. Uczestniczy w nich 46 przedszkolaków. Zajęcia prowadzone są przez 4 nauczycieli.


Zajęcia korygujące wady rozwojowe dla dzieci leworęcznych realizowane są tylko w dwóch przedszkolach. W miesiącu styczniu zrealizowanych zostało 8 godzin dydaktycz-nych. Uczestniczy w nich 14 dzieci, prowadzone są przez 2 nauczycieli.