Informacja o doręczaniu decyzji podatkowych na rok 2024
2024-01-29Burmistrz Miasta Cieszyn informuje, że od 1 lutego 2024 r. rozpocznie się akcja dostarczania decyzji wymiarowych w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego na rok 2024.
Decyzje roznosić będą osobiście pracownicy Urzędu Miejskiego w Cieszynie za zwrotnym potwierdzeniem odbioru pod wskazane przez podatników adresy korespondencyjne.
Zgodnie z przepisami Ordynacji Podatkowej pisma, w tym decyzje, mogą być doręczane podatnikom przez operatora pocztowego lub pracowników organu podatkowego (Burmistrza Miasta Cieszyna).
Doręczenie będzie odbywać się w dni powszednie oraz w soboty. W przypadku nieobecności adresata doręczyciele są zobowiązani do pozostawienia informacji o awizowaniu przesyłki, którą można będzie odebrać w dogodnym dla siebie terminie w Urzędzie Miejskim w Cieszynie po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z doręczycielem.
Roznoszenie decyzji podatkowych potrwa do 29 lutego 2024 r.
Właściciele nieruchomości będą mieli czas na uregulowanie podatków do 15 marca 2024 roku.
Doręczanie przesyłek przez pracowników Urzędu ma na celu przede wszystkim obniżenie kosztów funkcjonowania Urzędu. Ta forma doręczania korespondencji przez Urząd Miejski w Cieszynie jest kontynuowana już od kilkunastu lat.