
RAPORT Z PRZEBIEGU KONSULTACJI PROJEKTU UCHWAŁY RADY MIEJSKIEJ CIESZYNA
2024-10-30Cieszyn, dnia 30 października 2024 r.
RAPORT
Z PRZEBIEGU KONSULTACJI
PROJEKTU UCHWAŁY RADY MIEJSKIEJ CIESZYNA
w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości budynków lub ich części przeznaczonych na prowadzenie działalności gospodarczej, na terenie, których wystąpiła szkoda spowodowana powodzią.
Konsultacje z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektu uchwały Rady Miejskiej Cieszyna w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości budynków lub ich części przeznaczonych na prowadzenie działalności gospodarczej, na terenie, których wystąpiła szkoda spowodowana powodzią ogłoszone zostały na podstawie zarządzenia Nr 0050.545.2024 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 15 października 2024 r. Obowiązek przeprowadzenia konsultacji wynika z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 574 z późn. zm.), zaś ich tryb określony został w uchwale Nr XVII/180/20 Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 22 kwietnia 2020 r. roku w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego.
Cel konsultacji: celem konsultacji było zebranie uwag i opinii pochodzących od rad działalności pożytku publicznego lub organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w przedmiocie projektu uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości budynków lub ich części przeznaczonych na prowadzenie działalności gospodarczej, na terenie, których wystąpiła szkoda spowodowana powodzią.
Przebieg konsultacji: zarządzenie informujące o prowadzonych konsultacjach ukazało się w BIP Urzędu Miejskiego w Cieszynie, na stronie internetowej Cieszyna, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Cieszynie, a informacja o przeprowadzonych konsultacjach została opublikowana w „Wiadomościach Ratuszowych”.
Konsultacje trwały od dnia 15 października 2024 roku do dnia 29 października 2024 roku.
Forma konsultacji: Konsultacje przeprowadzone były w formie platformy internetowej poprzez publikację przedmiotu konsultacji na stronie internetowej oraz zbieranie uwag i opinii, przesłanych na adres: urzad@um.cieszyn.pl lub złożonych w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, Rynek 1 (biuro podawcze).
Ilość uczestniczących organizacji: uprawnionych do udziału w konsultacjach były organizacje działające na terenie Gminy Cieszyn. W wyznaczonym terminie nie wpłynęła żadna uwaga ani opinia.
Podsumowanie konsultacji: zgodnie z § 3 ust. 5 załącznika uchwały Nr XVII/180/20 Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 22 kwietnia 2020 r. w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, konsultacje uważa się za ważne bez względu na liczbę uczestniczących w nich organizacji. Konsultacje mają charakter opiniodawczy, a ich wyniki nie są wiążące.
Zestawienie wniesionych uwag/opinii: brak wniesionych uwag/opinii.
Rekomendacje kierunki działań: W związku z uwagami i opiniami z konsultacji społecznych z mieszkańcami, które zostały częściowo uwzględnione, projekt uchwały w sprawie w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości budynków lub ich części przeznaczonych na prowadzenie działalności gospodarczej, na terenie, których wystąpiła szkoda spowodowana powodzią i zostanie skierowany z autopoprawkami pod obrady Rady Miejskiej Cieszyna na sesję 30 października 2024 r.
Pliki do pobrania:
RAPORT Z PRZEBIEGU KONSULTACJI PROJEKTU UCHWAŁY RADY MIEJSKIEJ CIESZYNA