
Szanowni mieszkańcy,
nieuchronnie zbliża się okres zimowy związany z nasileniem się różnych zjawisk meteorologicznych – intensywne opady śniegu, marznących opadów atmosferycznych, gołoledzi, itp. przypominamy Państwu, że wszystkie te zjawiska prócz tego, że są potencjalnie niebezpieczne dla zdrowia osób funkcjonujących w przestrzeni publicznej (stłuczenia, skręcenia, złamania), nakładają na administratora obiektu obowiązki. Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, oraz Rozporządzeniem nr 12/09 Wojewody Śląskiego z 30 grudnia 2009 roku w sprawie obowiązku usuwania śniegu i lodu z obiektów budowlanych, administrator obiektu zobowiązany jest do utrzymania go w takim stanie aby nie zagrażał osobom postronnym tj: bez nawisów śnieżnych, lodowych sopli. Ponadto, chodniki położone wzdłuż budynku mają być odśnieżone i nieśliskie.
Pliki do pobrania:
Pismo z ŚUW.pdf