visitpoland.online - Cieszyn
Obraz przedstawiający Cieszyn

Katolickie Gimnazjum z wizytą w Grecji

2015-03-11

       The Amazing Game of Ancient European Trails –|n|to tytuł projektu,w którym od 2013 roku bierze|n|udział Katolickie Gimnazjum im. św. Melchiora|n|Grodzieckiego w Cieszynie. Osiem krajów –|n|Hiszpania, Belgia, Włochy Rumunia, Grecja,|n|Wielka Brytania, Turcja i Polska – postanowiło|n|opracować grę edukacyjną dla młodych Europejczyków,|n|która ma ich zapoznać z miejscami|n|historycznymi, ważnymi dla danego narodu.

|n||n|       Gra ma powstać w trzech wersjach – elektronicznej,|n|„żywej” (do gry w plenerze) i jako normalna gra|n|planszowa. Prace dobiegają końca. Każdy kraj|n|zrealizował wyznaczone mu zadania i w czerwcu|n|produkt finalny będzie gotowy. Dotychczas|n|uczestnicy projektu mieli okazję poznać owe|n|szczególne miejsca w Polsce, Rumunii, Wielkiej|n|Brytanii, Turcji, Hiszpanii. Została jeszcze Belgia|n|i Włochy. W lutym byliśmy w Grecji.

|n||n|       Oprócz przedstawicieli naszej szkoły, Zuzy|n|Dąbrowskiej i Filipa Żarnowieckiego z 3b, byli|n|również uczniowie z Włoch, Belgii, Hiszpanii,|n|Rumunii i Turcji. Grecy przyjęli nas bardzo|n|serdecznie. Powitanie w szkole zaskoczyło|n|każdego uczestnika projektu, bowiem szpaler|n|uczniów ubranych w stroje ludowe i galowe,|n|z gałązkami oliwnymi w dłoniach ciągnął się|n|od bramy podwórka szkolnego do drzwi sali|n|gimnastycznej, w której odbyło się uroczyste|n|powitanie. Po przemówieniu dyrektora szkoły,|n|na scenę wkroczyli uczniowie. Zobaczyliśmy|n|przedstawienie w stylu tragedii greckiej inspirowane|n|historią wojny trojańskiej, tradycją|n|igrzysk olimpijskich, a zakończone odtańczeniem|n|słynnej greckiej Zorby.

|n||n|       Po serii zdjęć,|n|powitań i wymianie uprzejmości nauczyciele|n|przystąpili do pracy nad grą, a uczniowie poszli|n|zwiedzać szkołę i zobaczyć jak wyglądają lekcje|n|po grecku. Kolejny dzień przyniósł szereg|n|wrażeń natury estetycznej i zaspokoił nasze|n|potrzeby poznawcze. Pojechaliśmy do Olimpii,|n|która okazała się małym sennym miasteczkiem|n|z wielką historią. Zwiedziliśmy muzeum|n|i chodziliśmy po miejscach, po których chodzili|n|wielcy tego świata. Kolejne dni wypełnione|n|były zwiedzaniem Aten, w tym oczywiście|n|Akropolu.

|n||n|       W muzeum, gdzie znajduje się portyk|n|ze świątyni Ateny, okazało się, że świetnie znamy|n|mitologię grecką i byliśmy w stanie zidentyfikować|n|prawie wszystkie postacie z otoczenia|n|Ateny i Zeusa. Filipa nie był w stanie „przebić”|n|żaden spośród uczniów z innych krajów. Nawet|n|pani przewodnik wyraziła swoje uznanie.|n|To nie koniec naszej przygody z historią. Odwiedziliśmy|n|bowiem jeszcze świątynię Posejdona,|n|która zlokalizowana jest na przylądku|n|Sounio. To stamtąd władca mórz kontrolował|n|co dzieje się w jego królestwie.

|n||n|       Kolejne spotkanie w ramach projektu już|n|w kwietniu – tym razem w „świętym mieście”|n|Rzymie i jego okolicach. Naszym zadaniem|n|jest przygotować projekt pudełka na papierową|n|wersję gry oraz stroje dla uczestników|n|wersji „żywej” – natural size. Z panią Magdaleną|n|Woźniak-Chroboczek, koordynatorką|n|projektu w naszej szkole, pojadą uczennice|n|klasy drugiej – Ania Skórka i Gosia Chrapek.

|n||n|

Katarzyna Kałuża

Informacja dotycząca plików cookies Strona korzysta z plików cookies w celu jej prawidłowego działania i realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Rozumiem i akceptuję