visitpoland.online - Cieszyn
Obraz przedstawiający Cieszyn

PINazing najlepszy w Polsce

2015-06-18

Podczas odbywającego się w czwartek i piątek (28 i 29 maja) finału Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo „Produkcik 2015”, uczniowie ze Szkoły Organizacji i Zarządzania w Cieszynie pokonali 30 najlepszych firm uczniowskich z całego kraju, zdobywając najwyższą nagrodę. Teraz przez nimi zmagania europejskie, które odbędą się pod koniec lipca w Berlinie. Przypomnijmy, że do finału zakwalifikowało się 30 najlepszych firm uczniowskich spośród 324, które w roku szkolnym 2014/2015 uczestniczyły w Polsce w programie edukacyjnym „Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo. Być przedsiębiorczym”. Program ten prowadzony jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości i uczy młodych ludzi prowadzenia działalności gospodarczej i zastosowania wiedzy z zakresu ekonomii w praktycznym działaniu.

|n||n|      Uczniowie klasy drugiej Liceum Ogólnokształcącego w SOIZ w Cieszynie przez cały rok szkolny na lekcjach ekonomii w praktyce oraz zajęciach pozalekcyjnych prowadzili własną firmę PINAZING, jej dokumentację finansową na portalu programu www.junior.org.pl, projektowali i wybijali piny, a poprzez firmowego Facebooka www.facebook.com/przypinamy reklamowali swoje przypinki. Sprzedaż prowadzili na rynku lokalnym, ogólnopolskim oraz zagranicznym podczas wyjazdów uczniów do szkół partnerskich w Europie. Pracowali pod opieką nauczyciela Moniki Żerańskiej i konsultantów biznesowych: nauczyciela Natalii Piekarek, głównej księgowej w SOIZ Barbary Łucji Glet oraz przedsiębiorcy Wojciecha Chamota właściciela firmy Chamot Studio Grafiki i Reklamy.

|n||n|      Finał odbył się w budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Miniprzedsiębiorstwo PINAZING z SOIZ reprezentowali jego wspólnicy: Anita Braszak, Marcela Janecka, Magdalena Pędrys i Adrian Smolorz. Uczniowie – finaliści konkursu zmierzyli się w biznesowej rywalizacji ze swoimi rówieśnikami z innych szkół oraz poddali swoje działania ocenie ekspertów ze świata biznesu w czterech kategoriach: raport z działalności miniprzedsiębiorstwa, rozmowa z komisją konkursową (przedstawiciele kilku banków), prezentacja miniprzedsiębiorstwa, umiejętności sprzedaży oraz stoisko firmowe).

|n||n|      Reprezentanci firmy PINAZING wykazali się kreatywnością, znakomitą znajomością rynku i skutecznymi metodami sprzedaży. Ich stoisko firmowe zostało przygotowane profesjonalnie, a sprzedawane przypinki cieszyły się dużym powodzeniem wśród uczestników konkursu.

|n||n|

Mat. Pras.

Informacja dotycząca plików cookies Strona korzysta z plików cookies w celu jej prawidłowego działania i realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Rozumiem i akceptuję