Jesteśmy uczniami cieszyńskich szkół ponadgimnazjalnych, tworzącymi ośmioosobowy zespół, który postanowił przeprowadzić kampanię reklamową o nazwie „Break Free From the Body”, czyli „Uwolnij się od ciała”. |n|Chcemy przybliżyć ludziom problem dotyczący nie tylko odżywiania, ale także ludzkiej psychiki. W naszym projekcie poruszymy temat anoreksji i bulimii, spowodowanej m.in. problemami z poczuciem własnej wartości. Anoreksja i Bulimia bywają lekceważone, tymczasem jest to naprawdę poważny problem. Są one powszechne i niebezpieczne - wyniszczają organizm, a wg statystyk 22% przypadków kończy się śmiercią. |n|Odbiorcami naszego projektu są osoby, które wykazują objawy zaburzeń odżywiania o podłożu psychicznym, a także osoby szczególnie na nie narażone. Są to najczęściej ludzie młodzi, ambitni i wrażliwi na zdanie innych, troszczący się o swój wygląd. Nie zawsze mają widoczną nadwagę, jednak odbiegają od ideału, wyznawanego przez ich otoczenie lub czują, że nie są dość szczupłe. Duży wpływ na nich ma krytyka środowiska, która sprawia, że osoby te czują, że muszą zmieniać swoje ciało. Nasz projekt kierujemy do osób bliższych cierpiących na anoreksję lub bulimię, którym potrzebne są informacje, jak zauważyć i radzić sobie z tym rodzajem problemów u najbliższych. Mogą to być rodzice, rodzeństwo lub przyjaciele i koledzy, którzy, próbując pomóc, mogą nieświadomie pogarszać stan osoby o skłonnościach anorektycznych i bulimicznych i ignorować niepokojące objawy u swoich bliskich, a pomocy szukają dopiero, gdy zagrożone jest zdrowie i życie chorego. Osoby cierpiące na jedno z tych zaburzeń, mogą nawet nie wiedzieć, że już chorują lub mają predyspozycje do tego. Zamierzamy im uświadomić jak subtelna jest granica między szczupłym a chudym. Często tacy ludzie popadają w anoreksję lub bulimię nie tylko przez własne wyobrażenia, że \"są za grubi\", \"nie wyglądają jak modele z okładek gazet\", ale przez otoczenie, które wmawia im, że mogliby trochę schudnąć, bo są za grubi, bądź kiedyś były chudsze, a teraz przybrały na wadze. Dzięki naszemu projektowi ludzie uświadamiają sobie, że ten problem tkwi głównie w psychice. |n|Celem naszych działań jest uświadomienie mieszkańców Cieszyna i okolic o wadze problemu. Z pozoru wydaje się, że te zaburzenia nas nie dotyczą, jednak młodzi ludzie w wieku od 12 do 20 lat często nieświadomie na nie chorują. Okres dorastania, a co za tym idzie chęć posiadania idealnej figury, diety, ćwiczenia i siłownia, w nadmiarze mogą doprowadzić do obsesji i kultu własnego ciała. Uzależnienie od ćwiczeń i niejedzenie, jak w przypadku anoreksji, czy obżeranie się, a następnie wywoływanie wymiotów, czyli powszechnie znana bulimia, to codzienność dla niektórych nastolatków i nastolatek. Jednak jaki kosztem? Czy warto się tak katować i wyniszczać swoje ciało? Czy idealne ciało jest tego warte? Zastanówcie się nad tym … . Wszystko zaczyna się w głowie. Popatrz na siebie w lustrze, spójrz sobie w oczy i zobacz tą piękną kobietę, czy tego idealnego mężczyznę. Odżywiaj się zdrowo, pij wodę, uprawiaj sport dla przyjemności, ale wszystko rób z umiarem. |n|Mamy nadzieję, że dzięki naszej kampanii uświadomicie sobie jaka cienka granica przebiega między chorobliwą dbałością o wygląd a zdrowym trybem życia, który w dzisiejszym świecie jest tak kultywowany. |n||n|Nasz projekt realizujemy w ramach ogólnopolskiej olimpiady „Zwolnieni z Teorii”, w której rywalizujemy z uczniami z całej Polski. Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska olimpiada stworzona przez polski edukacyjny startup społeczny Social Wolves. Uczestnicy programu w zespołach liczących od dwóch do dziesięciu osób realizują własne projekty społeczne przy wsparciu portalu zwolnienizteorii.pl. Na Platformie mogą realizować lokalne lub ogólnokrajowe inicjatywy, pobudzające ludzi do działania i zmieniające otoczenie na lepsze, będące odpowiedzią na zaobserwowane w rzeczywistości problemy społeczne. |n|Każdy projekt musi być realizowany w wybranym przez zespół temacie i formacie. Temat wybierany jest spośród następujących: edukacja, kultura, ekologia i natura, zdrowie i sport, przestrzeń miejska, społeczeństwo obywatelskie, społeczność lokalna. Format wybiera się spośród następujących:|n|a) reklama społeczna - projekt, w którym beneficjenci otrzymują ważny przekaz głównie|n|poprzez kampanię marketingową: plakaty, ulotki, filmy na YouTube, itd.|n|b) wydarzenie publiczne - projekt skoncentrowany wokół jednego bądź serii wydarzeń|n|otwartych dla szerokiej grupy beneficjentów,|n|c) projekt technologiczny - projekt, w którym beneficjenci będą korzystać z wytworzonej|n|w trakcie prac projektowych technologii; może to być urządzenie, aplikacja lub portal|n|internetowy,|n|d) zbiórka charytatywna - projekt polegający na zachęceniu ludzi do przekazania pieniędzy lub przedmiotów na ważny cel.|n|Projekt społeczny w ramach Platformy realizuje się przez 6 miesięcy w czterech etapach. Są to: Inicjacja, Planowanie, Realizacja i Zakończenie. Wraz z ukończeniem projektu w ramach Platformy uzyskuje się tytuł Finalisty Zwolnionych z Teorii oraz dołącza się do Społeczności Social Wolves. Za zrealizowany w praktyce projekt uczestnicy uzyskują międzynarodowe certyfikaty biznesowe, sygnowane m.in. przez Project Management Institute. Projekty biorą także udział w konkursie o nagrody Złotych, Srebrnych i Brązowych Wilków:|n|a) Złoty Wilk za najlepszy projekt społeczny w Polsce w danym temacie i w danym formacie, |n|b) Srebrny Wilk za najlepszy projekt społeczny w danym województwie,|n|c) Brązowy Wilk za najlepszy projekt społeczny w danej Instytucji.|n||n|W Liceum Ogólnokształcącym Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie młodzież realizuje projekty społeczne od 3 lat. W 2018 roku LOTE uzyskało tytuł Szkoły Kompetencji Przyszłości. |n| W obecnym roku szkolnym uczniowie realizują 3 projekty społeczne:|n|1. BREAK FREE FROM THE BODY – kampania reklamowa dotycząca zaburzeń odżywiania i związanych z nimi groźnych chorób, jak anoreksja i bulimia, liderem jest Monika Macura|n|2. CO 6 NÓG TO NIE 2 – cykl zajęć o tematyce obejmującej opiekę nad domowymi zwierzętami, promującej ich szczepienia i adopcje, liderem jest Nikola Więcław.|n|3. SPOTKAJMY SIĘ – projekt mający na celu poprawę stosunków międzypokoleniowych oraz obalenie stereotypów nudnej starości człowieka oraz biernej rzeczywistości nastolatka poprzez integrację i poszerzenie wiedzy, liderem jest Konstancja Ogierman.|n|Opiekunem naszych projektów jest Pani Katarzyna Piwocha, na której wsparcie i pomoc zawsze możemy liczyć, za co bardzo dziękujemy!|n| |n|Więcej: KLIK.|n||n|
Informacja dotycząca plików cookies Strona korzysta z plików cookies w celu jej prawidłowego działania i realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".