Kampania społeczna „WHO IS WEAK – KTO JEST SŁABY?” prowadzona przez uczniów Szkoły Organizacji i Zarządzania w Cieszynie |n||n|OPIS KAMPANII SPOŁECZNEJ|n| W dobie nowoczesnych technologii i nieprzerwanego dostępu do Internetu szerzenie nienawiści i nietolerancji jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Chociaż hejt głośno się potępia, to w dalszym ciągu ma on negatywny wpływ na użytkowników mediów społecznościowych, a w szczególności na ludzi młodych. W związku z tym uczniowie Szkoły Organizacji i Zarządzania w Cieszynie postanowili zabrać głos na temat tego aktualnego problemu i zorganizowali kampanię społeczną, przyłączając się jednocześnie do różnego rodzaju akcji przeciw przemocy w Internecie organizowanych w naszym kraju. Warto dodać, że kampania prowadzona jest również w ramach międzynarodowego projektu „Strażnicy Europy” z programu Erasmus+ wraz z krajami z Grecji, Hiszpanii, Włoch i Portugalii oraz na platformie projektu \"Zwolnieni z Teorii\". |n|Celem kampanii „Who is weak – Kto jest słaby?” jest uświadomienie młodzieży, że hejt był, jest i będzie, a my nie chcemy być bezradni i osamotnieni. Słabość wobec mowy nienawiści jest „pożywką” dla wszystkich hejterów, którzy, często anonimowo, obrażają i szykanują. Hejt rani, ale pora „zdjąć te rany” – to główne przesłanie filmiku promującego kampanię, który można oglądać na Youtubie. Aby nie eskalować hejtu i nie dać się zranić, młodzież zachęca do ignorowania hejtów, czyli kolokwialnie mówiąc do „olewania ich”. W ramach kampanii zaplanowano i przeprowadzono warsztaty dla uczniów, happeningi, spotkania z ekspertami, dyskusje na forum. Organizatorzy kampanii mają nadzieję, że odpowiedzią na pytanie \"Kto jest słaby?\" będą słowa „NIE TY”! |n|Głównym beneficjentem akcji jest młodzież, która swój wolny czas spędza w mediach społecznościowych, śledzi w nich życie innych ludzi i korzysta z Internetu w różnych momentach dnia. Niestety sama coraz częściej spotyka się w Internecie z mową nienawiści i doświadcza hejtu. Większość młodych ludzi nie radzi sobie z emocjami, które wywołane są przez negatywne komentarze oraz boi się mówić o swoich problemach głośno. Często fala hejtu rozlewa się poprzez fikcyjne konta, a młodzi ludzie nie wiedzą, jak na nią zareagować i jak radzić sobie z problemem. |n|Kampania ma więc za zadanie wpłynąć na postawy młodych użytkowników Internetu, uodpornić ich na mowę nienawiści i obrażania. Sprawić, że chociaż część młodzieży nie będzie przejmować się złośliwymi komentarzami. Organizatorzy chcą pokazać, że problem tkwi w hejterach i że poprzez wycofanie i strach tak naprawdę dajemy tym często anonimowym osobom ,„pożywkę” do dalszych działań. Im bardziej cierpimy, tym bardziej ich nakręcamy. Dlatego poprzez kampanię chcemy zaproponować ofiarom przemocy „olewanie” hejtu w zamian za „dołowanie” się nim. |n|PLANOWANE AKCJE W RAMACH KAMPANII SPOŁECZNEJ „WHO IS WEAK – KTO JEST SŁABY” |n|• Promocja filmiku upowszechniającego kampanię społeczną na portalu Youtube; |n|• Prowadzanie profilu FB projektu; |n|• Prowadzenie kampanii na Instagramie; |n|• Prowadzenie strony internetowej projektu www.whoisweak.com; |n|• Organizacja warsztatów „Who is weak – Kto jest słaby?” dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i szkół średnich – zasięg lokalny (dotarliśmy już do 400 osób (8 szkół) podczas warsztatów zorganizowanych w naszej szkole); |n|• Promowanie kampanii społecznej poprzez autorski utwór muzyczny „Who is weak”; |n|• Prezentacja kampanii społecznej podczas Dni Kształcenia Zawodowego; |n|• Akcja plakatowa na terenie powiatu cieszyńskiego oraz w szkołach; |n|• Prezentacja kampanii podczas spotkania projektowego w Grecji 6 maja 2019 – zasięg międzynarodowy; |n|• Organizacja Międzynarodowego Festiwalu Kampanii Społecznych w Cieszynie – |n|3 października 2019 roku wraz ze szkołami partnerskimi, skierowanego do społeczności lokalnej, głównie dla szkół z powiatu cieszyńskiego. |n||n|Kampania społeczna została objęta patronatem honorowym Burmistrza Miasta Cieszyna Gabrieli Staszkiewicz. Partnerami projektu zostali Cieszyński Ośrodek Kultury – Dom Narodowy oraz Lokalsi. |n|Patronat medialny: Gazeta Codzienna oraz Tramwaj Cieszyński.|n|Wszystkie informacje na temat kampanii społecznej dostępne są na stronie internetowej projektu www.whoisweak.com, profilu FB „Who is weak - kampania społeczna” oraz Instagramie. |n||n|Pozdrawiamy|n|Zespół Kampanii Społecznej “WHO IS WEAK” |n||n|
Informacja dotycząca plików cookies Strona korzysta z plików cookies w celu jej prawidłowego działania i realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".