17 grudnia br. po raz pierwszy w Cieszynie miała miejsce kampania 1000 serc. Przy ulicy Liburnia 28 stanął KardioBus, w którym od godziny 9 do 17 odbywały się bezpłatne badania kardiologiczne. Każdy mieszkaniec miasta mógł z nich skorzystać bez wcześniejszej rejestracji i bez skierowania. Tego dnia w mobilnej przychodni pojawiło się prawie 70 pacjentów.|n||n| Akcja 1000 serc wystartowała 16 października 2014. Od tego czasu KardioBus pojawił się 25 razy w różnych miastach Polski i przebadano w nim blisko 1000 Polaków. Celem kampanii jest przede wszystkim profilaktyka chorób układu sercowo-naczyniowego i umożliwienie pacjentom wykonania podstawowego badania kardiologicznego, jakim jest EKG.|n||n|Wykryta bradykardia|n| U jednego z pacjentów po 60. roku życia lekarz na podstawie elektrokardiogramu zdiagnozował bradykardię. Jest to schorzenie objawiające się zbyt wolnym rytmem serca w stanie spoczynku, inaczej nazywanym rzadkoskurczem. Nieleczona bradykardia może skutkować zatrzymaniem się krążenia, udarem mózgu bądź zatorem obwodowym. Jej wczesne wykrycie pozwala na zmniejszenie objawów i powikłań związanych z tym schorzeniem.|n||n|Kampania 1000 serc|n| Akcja profilaktyczna 1000 serc została podzielona na III edycje. Mobilna przychodnia pojawiła się między innymi w Krakowie, Wolbromiu, Wieruszowie, Żarach, Warszawie, Złotowie i Zamościu. Na badania zgłaszały się osoby w różnym wieku. Wśród chorób wykrytych w ciągu ostatnich dwóch miesięcy pojawiły się: migotanie przedsionków, blok serca oraz bradykardia. Oprócz bezpłatnego badania każdy pacjent mógł skorzystać z konsultacji z lekarzem specjalistą.|n||n| Więcej informacji na temat akcji znajduje się na stronie www.1000serc.pl.|n||n| Kampania 1000 serc jest zorganizowana z inicjatywy Fundacji Dr.Max. W ciągu trzech miesięcy KardioBus zatrzymał się wielokrotnie w miejscowościach w całej Polsce, aby mieszkańcy mogli skorzystać z bezpłatnych badań EKG oraz skonsultować się z lekarzem w ramach prowadzonych działań profilaktycznych, dotyczących chorób układu sercowo-naczyniowego. Akcja trwała od 16 października do 19 grudnia br. i była podzielona na 3 etapy.|n||n| Jeden etap to wyznaczona przez organizatorów, trwająca około tygodnia trasa, podczas której mobilna przychodnia zatrzymywała się w wyznaczonych miejscach w godz. 9.00 – 17.00, aby przyjąć zainteresowanych profilaktyką zdrowotną pacjentów. Celem kampanii 1000 serc jest wzrost świadomości mieszkańców małych i dużych miast związanej z chorobami serca. Na podstawie przeprowadzonych badań i rejestrowanych przypadków organizatorzy przygotowują raport dotyczący stanu zdrowia Polaków.|n||n|
Mat.pras.
Informacja dotycząca plików cookies Strona korzysta z plików cookies w celu jej prawidłowego działania i realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".