.png)
Komunikat
2024-07-01W związku z utrzymującym się od wielu lat, zwłaszcza w okresie letnim, problemem związanym z nieczystościami pozostawianymi przez psy (a właściwie przez ich właścicieli!) na terenach przeznaczonych do użytku publicznego, przypominamy, iż zgodnie z zapisami obowiązującego regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cieszyn (uchwała Nr XXII/258/20 Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 29 października 2020 r. z późn. zm.), właściciele zwierząt domowych zobowiązani są do usuwania zanieczyszczeń wytworzonych przez zwierzęta domowe z klatek schodowych oraz innych pomieszczeń przeznaczonych do użytku publicznego, a także z ulic, chodników, placów, ścieżek i alejek parkowych, zieleńców i kwietników przeznaczonych do użytku publicznego. Za niewypełnianie tego obowiązku właścicielowi pupila grozi mandat w wysokości do 500 zł.
Informujemy, że psie odchody zebrane do woreczka szczelnie zawiązanego można wrzucać do wszystkich ulicznych koszy rozstawionych na terenie miasta lub zabrać do domu i wrzucić do domowego pojemnika na odpady zmieszane.
Sprzątanie po pupilu jest ważniejsze niż myślimy, przekonuje o tym Główny Inspektor Sanitarny KLIK
Wydział OŚR UM