visitpoland.online - Cieszyn
Obraz przedstawiający Cieszyn

Uwaga właściciele nieruchomości niezamieszkałych - do 14 sierpnia należy złożyć pisemne oświadczenia o pozostaniu lub wystąpieniu z gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi

2020-09-11

Uwaga właściciele nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne położonych na terenie Cieszyna: w terminie do 14 sierpnia 2020 r. należy złożyć pisemne oświadczenia o pozostaniu lub wystąpieniu z gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.

Burmistrz Miasta Cieszyna, mając na uwadze przepis art. 6c ust. 2c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010 z poźn. zm.) informuje, że przystąpienie właściciela nieruchomości* niezamieszkałej, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (są to nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, społeczna lub publiczna) do zorganizowanego przez gminę systemu gospodarowania odpadami komunalnymi jest dobrowolne i następuje na podstawie zgody właściciela nieruchomości wyrażonej w formie pisemnej.

W myśl ww. przepisu właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy złożyli w Urzędzie Miejskim w Cieszynie deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i są objęci zorganizowanym przez gminę systemem odbioru odpadów komunalnych, mogą w nim pozostać lub z niego wystąpić.

W związku z powyższym w terminie do 14 sierpnia 2020 r. powyżsi właściciele nieruchomości niezamieszkałych powinni złożyć do Urzędu Miejskiego w Cieszynie pisemne oświadczenia o pozostaniu lub wystąpieniu z gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.

  • W przypadku wyrażenia zgody na pozostanie w gminnym systemie gospodarowania odpadami komunalnymi, usługa odbioru odpadów komunalnych będzie kontynuowana na podstawie obowiązującej deklaracji złożonej w Urzędzie Miejskim w Cieszynie.
  • W przypadku nie wyrażenia zgody na pozostanie w gminnym systemie gospodarowania odpadami komunalnymi właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są:
- zawrzeć umowę na odbiór odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Miasta Cieszyna, którego wykaz znajduje się na stronie internetowej pod adresem: www.um.cieszyn.pl/smieci/, uwzględniającą wymogi określone w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cieszyn;
- okazać ww. umowę w Urzędzie Miejskim w Cieszynie;
- złożyć do Urzędu Miejskiego w Cieszynie deklarację „zerującą” dotychczasową opłatę.
  • W przypadku wyrażenia zgody na przystąpienie do gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (dotyczy właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, którzy dotąd nie byli objęci gminnym systemem odbioru odpadów komunalnych) należy złożyć do Urzędu Miejskiego w Cieszynie dodatkowo pierwszą deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uwaga: Zgodnie z art. 6c ust. 2b ww. ustawy nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości, na których zamieszką mieszkańcy, a w części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, pozostają w gminnym systemie gospodarowania odpadami komunalnymi.
Uwaga: Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 przywołanej powyżej ustawy właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie są objęci gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi są obowiązani do udokumentowania w formie umowy pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych przez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.
Uwaga: Na podstawie art. 6 ust. 5a ww. ustawy Burmistrz Miasta Cieszyna ma obowiązek kontrolowania posiadania przedmiotowych umów i dowodów uiszczenia opłat za odbiór odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie są objęci gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi.
Uwaga: Zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt. 3 ww. ustawy Gmina ma obowiązek prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy.
 
Do pobrania:
 
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Cieszynie w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa lub pod numerami telefonu 33 4794 275 (273, 276, 278) w godzinach pracy urzędu: poniedziałek 7:30 - 16:30, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:30.
 

*zgodnie z art. 2 ust 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach poprzez właściciela nieruchomości rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością (najemca, dzierżawca, posiadacz władający całą nieruchomością tj. wyodrębnionym gruntem i związanym z nim trwale budynkiem, a nie jej częścią np. wynajętym lokalem w budynku).

Informacja dotycząca plików cookies Strona korzysta z plików cookies w celu jej prawidłowego działania i realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Rozumiem i akceptuję
Szanowny użytkowniku,
Ta strona wykorzystuje pliki cookie, JavaScript, HTML 5 oraz inne technologie cyfrowe („pliki cookie”) umożliwiające zbieranie informacji z Twojego urządzenia. Wykorzystujemy pliki cookie funkcjonalne, analityczne oraz reklamowe i mediów społecznościowych. Funkcjonalne pliki cookie pozostają włączone, aby strona spełniała swoje funkcje. Plików dwóch ostatnich kategorii możesz używać wedle uznania. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie tych dwóch kategorii, wybierając opcję „Akceptuj wszystkie” poniżej. Jeśli to dla Ciebie zbyt wiele, wybierz „Ustawienia” i dokonaj innego wyboru. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i wykorzystywania Plików Cookies.