TYTUŁ PROJEKTU: Podniesienie jakości, dostępności oraz zwiększenie wykorzystania administracyjnych zasobów mapowych subregionu południowego województwa śląskiego
OKRES REALIZACJI PROJEKTU: 2016-2021
CAŁKOWITY KOSZT PROJEKTU*: 42 209 270,30 PLN
W TYM GMINA CIESZYN: 1 069 218,41 PLN
DOFINANSOWANIE ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ*: 35 651 939,27 PLN
W TYM GMINA CIESZYN: 903 388,80 PLN
*na podstawie umowy o dofinansowanie
Realizacja projektu miała na celu podniesienie jakości, dostępności oraz zwiększenie wykorzystania administracyjnych zasobów mapowych Subregionu Południowego województwa śląskiego zgodnie ze zdiagnozowanymi oczekiwaniami klientów: osób fizycznych, przedsiębiorców i administracji.
Na terenie Podbeskidzia i Śląska Cieszyńskiego zrealizowano wspólny projekt w oparciu o porozumienie partnerskie pn.: „Podniesienie jakości, dostępności oraz zwiększenie wykorzystania administracyjnych zasobów mapowych subregionu południowego województwa śląskiego” w ramach działania 2.1 Wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Funkcję Lidera powyższego projektu pełnił powiat bielski, a partnerami projektu były jednostki samorządu terytorialnego: województwo śląskie, powiat cieszyński, powiat żywiecki, miasto Bielsko-Biała, miasto Cieszyn oraz gmina Czechowice-Dziedzice.
Realizacja projektu zakończyła się w dniu 31 grudnia 2021 r., jego założenia zostały osiągnięte przez następujące działania:
Odbiorcy e-usług mogą korzystać z systemu informatycznego i dostępnych za jego pośrednictwem zmodernizowanych baz geodezyjnych, niezależnie od miejsca przebywania i wykorzystywanej technologii, pod warunkiem dostępu do sieci Internet. Powstałe w ramach projektu rozwiązania teleinformatyczne pozwalają mieszkańcom partnerskich samorządów na załatwienie najpopularniejszych spraw o charakterze geodezyjnym, bez wychodzenia z domu i otrzymanie zamówionych materiałów w wybranej formie, w tym elektronicznie.
Wypracowane w ramach projektu narzędzia skierowane są do szerokiego katalogu odbiorców: od geodetów począwszy, przez rzeczoznawców majątkowych, projektantów, aż po osoby fizyczne. Poza możliwością przeglądania i wyszukiwania map geodezyjnych w dużej skali, istnieje możliwość zgłaszania nowych prac geodezyjnych przez firmy geodezyjne, rzeczoznawcy majątkowi otrzymali możliwość wglądu do aktów notarialnych i zamawiania szczegółowych danych z rejestru cen nieruchomości, a projektanci mają możliwość np. złożenia wniosku o uzgodnienie usytuowania projektowanych sieci.
Każdy mieszkaniec może przeglądać na stronie internetowej mapy geodezyjne w dużej skali (mapa ewidencyjna i zasadnicza), a także ma możliwość zamówienia odpowiednich w tym zakresie materiałów (np. wypisu z rejestru gruntów, wyrysu z mapy ewidencyjnej kopii mapy zasadniczej i innych dokumentów zasobu geodezyjnego).
Dzięki możliwości wnoszenia opłat administracyjnych on-line, po złożeniu odpowiedniego wniosku i wykonaniu płatności elektronicznej, po prostu oczekujemy aż dokumenty dotrą w postaci elektronicznej lub w formie papierowej wprost do naszego domu za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Klienci bardziej zaawansowani informatycznie, korzystający z danych wektorowych, po opłaceniu zamówienia, otrzymują natychmiast automatycznie wygenerowane pliki GML. Osoby zajmujące się danymi przestrzennymi mogą korzystać z bezpłatnych usług sieciowych korzystając z serwisu WMS lub WFS.
W wyniku realizacji projektu bez wychodzenia z domu czy też z firmy, można składać wnioski i uzyskiwać dokumenty geodezyjne/mapowe, a także mieć dostęp do danych niezbędnych zarówno w procesie inwestycyjnym jak i w zwykłych sprawach życiowych np. przy dokonywaniu darowizn działek czy też ich sprzedaży (dokumentacja konieczna do aktu notarialnego). Poszczególne moduły systemu są intuicyjne, a sam system przyjazny w obsłudze.
Ważną kwestią, która pozwoli w pełni wykorzystać możliwości Portalu jest posiadanie Profilu Zaufanego, czyli rodzaju podpisu elektronicznego wykorzystywanego również w ePUAP lub Pacjent.gov.pl. Profil zaufany każdy może założyć samodzielnie i potwierdzić wykorzystując bankowość elektroniczną.
Wykonanie wszystkich prac objętych projektem od fazy koncepcyjnej po rzeczowe zakończenie zajęło łącznie osiem lat i trwało w okresie od 2014 do 2021 roku.
Informacja dotycząca plików cookies Strona korzysta z plików cookies w celu jej prawidłowego działania i realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".