ROZSTRZYGNIĘCIE NADZORCZE NR IFIII.4131.3.1.2019 WOJEWODY ŚLĄSKIEGO
UCHWAŁA NR XIII/133/19 RADY MIEJSKIEJ CIESZYNA z dnia 28 listopada 2019 r.
Zilustrowany tekst uchwały
Niezmiernie nam miło poinformować, że 28 listopada 2019 r. Rada Miejska Cieszyna większością głosów przyjęła tzw. „Uchwałę Krajobrazową”, czyli uchwałę w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie Cieszyna obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane (treść uchwały w poniższym linku).
Przyjęta uchwała reguluje zastosowanie w przestrzeni: tablic i urządzeń reklamowych (szyldów i reklam), obiektów małej architektury i ogrodzeń. Uchwała swoim działaniem obejmuje zarówno grunty prywatne jak i publiczne. Zasady są takie same dla wszystkich podmiotów funkcjonujących w mieście. Szczególną uwagę poświęcono regulacjom dotyczącym obiektów zabytkowych, kierując się zasadą: mniej i ładniej. Uchwała ma pomóc wprowadzić odpowiedni układ szyldów na budynkach, zadbać o ich spójność i jednorodność względem elewacji. Ma chronić także przed nadmierną ilością reklam w przestrzeni publicznej.
Wszystkie nowe szyldy i reklamy powstające po wejściu w życie uchwały muszą być zgodne z przyjętymi regulacjami, zaś dla istniejących przewidziano okres dostosowania. Uchwała weszła w życie w dniu 25 grudnia 2019 roku.
Jeżeli otwierasz nową działalność lub przenosisz siedzibę do innej lokalizacji zaistnieje potrzeba umieszczenia informacji (np. nazwy sklepu) w nowym miejscu. Wszystkie te informacje muszą być wykonane i umieszczone zgodnie z zasadami określonymi w uchwale (ZOBACZ – KROK PO KROKU). Określone są precyzyjne zasady umieszczania informacji m. in.:
- na budynkach (np. szyldy nad wejściem, na wysięgniku, nalepki w oknach)- na ogrodzeniach- nośników wolnostojących
*Szyld – to tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe informujące o działalności prowadzonej na nieruchomości, na której ta tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe się znajdują. Treścią szyldu może być np. nazwa firmy, logotyp, rok założenia firmy, bądź nazwisko założyciela a także każda inna informacja dotycząca prowadzonej działalności.
Zobacz zasady dla SZYLDY
*Reklama – upowszechnianie w jakiejkolwiek wizualnej formie informacji promującej osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne.
Zobacz zasady dla REKLAMY
Informacja dotycząca plików cookies Strona korzysta z plików cookies w celu jej prawidłowego działania i realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".