- Program Promocji Markowych Produktów Turystycznych Cieszyna
- Szlakiem Cieszyńskiego Tramwaju – rozwój transgranicznej turystyki
- Przebudowa sektora C targowiska rolno – spożywczego w Cieszynie
- Warto umieć więcej
- Warto umieć więcej 2
- Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego w Cieszynie
- Aktywni seniorzy w Cieszynie
- Open Air Museum Cieszyn. Český Tĕsín
- Kaj indzi inakszy - u nas po naszymu
- Modernizacja oświetlenia publicznego Miasta Cieszyna – etap 1
- Poprawa efektywności energetycznej w miejskich obiektach użyteczności publicznej w Cieszynie.
- Podniesienie jakości, dostępności oraz zwiększenie wykorzystania administracyjnych zasobów mapowych
- Strefa Działań Wspólnych / Zóna společných aktivit
- Český Tĕsín/Cieszyn INEurope
- „Modernizacja Muzeum Drukarstwa w Cieszynie”
- Likwidacja niskiej emisji zanieczyszczeń w centrum Cieszyna – Etap I
- ”Program dla Kultury Cieszyna i Czeskiego Cieszyna”
- Projekt Analiza możliwości przywrócenia tramwaju jako atrakcji turystycznej Cieszyna i Czeskiego Cieszyna
- SAD – Miasto i Młodzież
- Plan gospodarki niskoemisyjnej Cieszyna
- Przebudowa placów parkingowych przy Al. Łyska oraz przy zbiegu ul. Młyńska Brama i Al. Łyska
- Budowa wielofunkcyjnej hali widowiskowo – sportowej w Cieszynie
- Budowa drogi łączącej ul. Mała Łąka z ul. Frysztacką w Cieszynie
- Modernizacja Budynku Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Cieszynie
- System Informacji Przestrzennej w Cieszynie
- Stworzenie sieci publicznych punktów dostępu do Internetu w Cieszynie
- Rozbudowa i modernizacja bazy sportowej SP nr 4 w Cieszynie wraz z termomodernizacją obiektu
- SPORT MOST – MOST SPORTOWY
- Rewaloryzacja Góry Zamkowej
- SportPark – Park Sportowy
- Ogród Dwóch Brzegów 2013-2015
- Strażacy bez granic
- INFO TESSIN II
- INFO TESSIN
- Schengen i integracja Śląska Cieszyńskiego
- Transgraniczne Centrum Wolontariatu i wsparcia imprez
- Wspólne studium ruchu drogowego i parkowania w centrach Czeskiego Cieszyna i Cieszyna
- Ogród dwóch brzegów - 2012
- Obchody jubileuszu 90 rocznicy powołania Rady Narodowej Księstwa Cieszyńskiego
- Moja szkoła
- Program Rozwoju Subregionu Południowego
- Ciesz się Cieszynem – Ogród dwóch brzegów
- Modernizacja oświetlenia publicznego Miasta Cieszyna – etap 2
- Likwidacja niskiej emisji zanieczyszczeń w centrum Cieszyna - Etap III
- Budowa odnawialnych źródeł energii na terenie Cieszyna
- Plan transportowy cieszyńskiej komunikacji zbiorowej
- PROJEKT „WYBIERAM CIESZYŃSKIE PRZEDSZKOLE”
- CieszIT - TěšIT
- Kreatywna 5
- Likwidacja niskiej emisji zanieczyszczeń w centrum Cieszyna – Etap IV
- Cieszyn i Český Těšín wspólnie/Český Těšín a Cieszyn společně
- Modernizacja taboru autobusowego transportu zbiorowego w Cieszynie - zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania
- Cyfrowa Gmina
- Rozwój edukacji w szkołach podstawowych w Cieszynie
- Cieszyn – opracowanie dokumentacji w ramach wsparcia rozwoju miast POPT 2014-2020
- Dostępny samorząd - granty
- Wsparcie dla uczniów z Ukrainy - Miasto Cieszyn
- Usługi społeczne na rzecz ograniczenia skutków kryzysu wywołanego konfliktem zbrojnym na terytorium Ukrainy – Miasto Cieszyn
- „Cieszyn (as) rodzina – kompleksowy program wsparcia rodzin”
- „Wzrost atrakcyjności i dostępności cieszyńskiej komunikacji zbiorowej poprzez zakup autobusów elektrycznych
- „Edukacja cieszy”
- "Podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa w dwóch jednostkach Gminy Cieszyn w Urzędzie Miejskim w Cieszynie oraz Centrum Usług Wspólnych w Cieszynie"
- Modernizacja cieszyńskiej komunikacji zbiorowej poprzez zakup autobusów elektrycznych
Program Promocji Markowych Produktów Turystycznych Cieszyna
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego –
realna odpowiedź na realne potrzeby
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013
Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 znajdują się na stronie www. rpo.slaskie.pl
Urząd Miejski w Cieszynie, Wydział Promocji i Informacji, rozpoczyna realizację projektu, który ma na celu opracowanie: Programu promocji markowych produktów turystycznych Cieszyna. Prace nad projektem rozpoczęto blisko dwa lata temu, były one związane z opracowaniem założeń do projektu, przygotowaniem wniosku, który pozwolił uzyskać współfinansowanie przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby 2007 – 2013.
Realizacja projektu ma doprowadzić do stworzenia systemu komunikacji i promocji atrakcji turystycznych Cieszyna. Współczesne rozumienie atrakcji turystycznych bardzo poszerza zakres tego pojęcia. Turystyka dziś to przede wszystkim: emocje, doświadczenie i edukacja, rekreacja i wypoczynek pełnią jedynie rolę uzupełniającą. Analiza europejskiego ruchu turystycznego pokazuje, że prym wiodą miasta, turystyka kulturowa i aktywna. Warto zatem być przygotowanym na rozwój tego trendu i móc we właściwy sposób komunikować swoje walory. Stworzenie Programu promocji MPT ma pomóc określić te atuty Cieszyna, które najbardziej odpowiadają na oczekiwania grupy docelowej – czyli potencjalnych turystów. Projekt zakłada badania oczekiwań mieszkańców Polski ze szczególnym uwzględnieniem reprezentacji mieszkańców województw śląskiego, małopolskiego, opolskiego i dolnośląskiego, badania jakościowe obejmą także konsultacje z przedstawicielami społeczności czeskiej.
Najważniejszą jednak cechą projektu jest bardzo szeroka forma konsultacji społecznych. Cieszyn już teraz posiada ogromnie rozbudowaną i atrakcyjną ofertę kulturalno-turystyczną, jest miejscem działania wielu aktywnych środowisk, w ramach realizacji wszyscy chętni będą zaproszeni do współpracy i wspólnego konstruowania markowych produktów turystycznych. Dodatkowo będą prowadzone konsultacje otwarte i formy badania opinii poprzez Internet. Ideą przewodnią prac nad Programem promocji MPT Cieszyna jest jak najszersza partycypacja wszystkich zainteresowanych, bardzo istotne jest to, aby grupa osób, która zaangażuje się w tworzenie Programu była także aktywna w czasie jego wdrażania.
Województwo śląskie ma wyjątkowe w skali kraju doświadczenia związane z tworzeniem i promowaniem produktów turystycznych. Pierwszym markowym, certyfikowanym produktem turystycznym w Polsce jest Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego. W przypadku SZT jednym z pierwszym kroków było także wypracowanie Planu marketingowe dla SZT.
Projekt, którego realizacje rozpoczyna Cieszyn wpisuje się dokładnie nie tylko w dobre praktyki w tym zakresie, ale także w Strategię Rozwoju Turystyki w Województwie Śląskim na lata 2004-2013, w której czytamy m.in.:
„Cel strategiczny: Podnoszenie dostępności i jakości świadczonych usług turystycznych oraz budowa systemu wsparcia rozwoju markowych produktów turystycznych
Z zagadnieniem tym nierozerwalnie jest zatem związane tworzenie zintegrowanego systemu promocji produktów turystycznych regionu….
Wypracowanie dla wyodrębnionych obszarów turystycznych nowych "marek", które zapewnią im łatwą rozpoznawalność na rynku oraz pozytywne skojarzenia u potencjalnych turystów, zarówno z obszaru województwa śląskiego, jak i z innych regionów kraju oraz z zagranicy”*.
Działanie zgodne ze strategią rozwoju turystyki całego regionu zwiększa szanse na dodatkowe środki finansowe i profity płynące z tego, że Cieszyn będzie się rozwijał zgodnie ze wspieranym zewnętrznie kierunkiem.
Program ma dostarczyć nie tylko strategiczne rozstrzygnięcia wskazujące co, jak i dla kogo rozwijać lub kontynuować, ale będzie także zawierał pilotażowe działania promocyjne i rozwiązania graficzne – system identyfikacji dla Markowych Produktów Turystycznych Cieszyna.
Sukces projektu zależy przede wszystkim od zaangażowania instytucji, grup aktywnych i wszystkich mieszkańców Cieszyna. Projekt jest ogromną szansą wierzymy, że wykorzystamy ją wspólnie.
REALIZACJA PROJEKTU
Realizacja projektu doprowadziła do określenia tych atutów Cieszyna, które najlepiej odpowiadają na oczekiwania potencjalnych turystów i stworzenia systemu komunikacji i promocji atrakcji turystycznych miasta. Po przeprowadzeniu badań, analiz i konsultacji sporządzono katalog 5 markowych produktów turystycznych Cieszyna. Kluczem, według którego uporządkowano, niezwykle bogatą ofertę miasta są specyficzne grupy odbiorców i to odbiorców postawiono w centrum każdego z proponowanych produktów. W katalogu znajduje się produkt skierowany: do osób młodych, do rodzin, do seniorów, do koneserów, do turystów z Polski i zagranicy. Markowości nadaje im to, że w ramach produktu, kompleksowego i adekwatnego do oczekiwań, oferowane są, w znakomitej większości, unikalne cieszyńskie atrakcje i usługi. Przekaz, który został sformułowany ma na celu zbudowanie wizerunku Cieszyna jako miasta aspirującego do miana południowej stolicy regionu. Stworzono system identyfikacji wizualnej dla markowych produktów turystycznych Cieszyna oraz specjalny krój pisma. Opracowano założenia i zasady promocyjne dla wykonawców oraz wytyczne dotyczące spójnej polityki komunikacyjnej a także zadania do zrealizowania w ramach wdrażania programu i akcji pilotażowej. Poprzez realizację projektu otrzymano narzędzie do prowadzenia skutecznej polityki promocyjnej miasta i budowania jego marki w oparciu o turystykę. Będzie miało to również pozytywny wpływ na wzrost konkurencyjności turystycznej województwa śląskiego.
*)Strategia Rozwoju Turystyki w Województwie Śląskim, http://www.silesia-region.pl/stratur/srt_4_6.htm
Projekt „Program Promocji Markowych Produktów Turystycznych Cieszyna” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2007 – 2013. Gmina Cieszyn.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby.